Friday, November 4, 2011

miss u so much!

tiba2 aq tringat sgt2 kt dia! rindunya.....hurmmm...ape boleh buat..masing2 da jauh..huhu..aq teringin sangat nak jumpe dia tapi dia keje..sibuk jer...entah bila la dapat jumpe lagi..maybe next year agaknye...
tula...dulu da biasa tengok muka hari2 tapi skrang? tengok gambar je la jawabnye...huk..)=
sedih2...waaaaaaaa.............nak nanges!!!


the only one!!
my heart

Thursday, October 27, 2011

assalammualaikum..

hye sume!! ape khbr? da lame da aq x update blog ney..xde masa..n xde ape pun nak di ceritakan..hahaha..
tapi skrang ada la..hehehe..btw,skrang hidup aq makin ceria dan gembira..alhamdulillah..aq pun da graduate..skrang tengah nak cari keje n capai segala impian yg aq inginkn..hopes dipermudahkn oleh-Nya..amin..

lagi 1 aq nak mohon pada teman2 yang baca blog ney, tolonglah doakn kesembuhan dan kesejahteraan ayah aq..dia akn menjalani pembedahan bypass(jantung) pada 3hb 11 ney..macam2 kemungkinan bakal berlaku..aq x nak sseuatu menimpa diri dia..harap pembedahan tu berjaya n akan jadi seperti sediakala..hanya doa dari kamu semua dapat memulihkan kesihatan ayah..mudah2 an..amin...

Tuesday, July 19, 2011

facebook aq kene hack!!

mcm sial! spe2 yg bca post ney tlong smpi kn pd yg lain k! aq da delete account fb aq! ntah babi mn yg pki password n email aq hbs jhanam fb aq!! pas tu post ntah pape yg x pnh aq tau! mcm sial!!!!!!!
sakit plak hati aq tgk..babi btl la!

Saturday, July 9, 2011

Hatimu Milikku

Pernahkah engkau hargai
Cintaku yang sejati
Pernahkah engkau mengerti
Akan diriku ini

Betapa hebatnya cintamu
Memberiku sejuta pilu
Betapa agungnya asmaramu

Membuatku terpaku


[*]
Di sisimu aku terdiam seribu bahasa
Di hatiku bergetar sejuta rasa
Namun sukar untuk aku meluahkan
Ku cinta padamu



[**]

Nafasku terhenti bila melihat dirimu
Terasa batas degupan jantungku
Mungkinkah hatimu milikku jua
Ku sayang padamu

Kan kuabadikan dikau
Suatu kenangan yang manis
Yang tak mungkin aku lupa
Untuk selamanya


Kan kucoretkan kenanganmu
Dalam sanubariku ini
Dapat jadi yang terindah
Di dalam hidupku ini


Ulang [*][**]

Bagai bahtera yang dilanda badai
Gelora cintamu
Mengoncang jiwaku
Berombak mencari
Daratan yang damai
Ohhh cintaku


Ulang [*][**]
Aku coretkan kenanganmu
Dalam sanubariku ini
Agar jadi yang terindah
Dalam hidupku ini






Tuesday, July 5, 2011

a great day ever!

akhirnye! dapat jgak tgk tranformers...nak pergi hri sabtu tiket full..maklumla x book tiket awal2...padan la muka kan! hehe...tp xpe..at least dapat tgk da...lega....(= nasib baik tiket ada lagi wlupn tpaksa dduk dua seat dari depan..ermmm...xpe la..janji crite tu best! lg2 pergi tengok tadi di temani oleh orang tersayag...lagi la suke & seronok..!! hahahaha...by the way, thanks syg coz blanje i tgk wayang! hehe... n thanks for the snickers! i x mkn2 lg..smpi da cair da....mish u!


tranformers! syokk!!


yummy!! loves it!


(^-^) us (^-^)

Monday, July 4, 2011

girl's need to know! what??

50 Fakta2 Mengenai Lelaki....

1. Sebenarnya Lelaki tidak mencari wanita yang cantik, yang dicari adalah wanita yang sejuk hati melihatnya dan mempesona. (Untuk itu, dia selalu meminta Anda berdandan. Bukan kerana dia mata keranjang, tetapi mereka ingin Anda terlihat mempesona).

2. Lelaki sangat benci dikhianati. (Walau mereka egois, keras, dan kuat, tetapi mereka adalah makhluk yang lemah).

3. Ketika saat ini dia menyukai Anda, beberapa saat kemudian, dia lupa dan malah asyik bersama kawan-kawannya. (Hal ini adalah wajar, tetapi bukan berarti Anda tidak pernah ada di hatinya).

4. Jika dia mengatakan “Ya, memang aku tidak memahami kamu,” itu maknanya pemikiran dia dan Anda berbeza. (Bukan berarti tak boleh bersatu, tetapi mencuba untuk saling memahami satu sama lain).

5. Dalam sehari, dia akan sibuk bermain dan menjalani aktivitinya bersama kawan-kawannya. Tetapi percayalah,ketika dia bersiap hendak tidur, Anda selalu ada di dalam fikirannya. (Dan percayalah, mereka suka senyum-senyum sendiri saat membayangkan betapa cantiknya Anda hari ini).

6. “Awak sedang buat apa?” atau “Dah makan belum?” adalah ayat yang paling selalu diucapkan oleh lelaki ketika di telepon. (Mereka memang bukan makhluk yang pandai berbasa-basi, tetapi mereka sungguh ingin tahu semua hal perkara tentang Anda).

7. Jika seorang lelaki benar-benar mencintai Anda, dia akan menerima Anda apa adanya. Tak peduli Anda gemuk, hitam atau berjerawat. (Mereka mungkin akan memberi nasihat pada Anda untuk diet ketika Anda merasa gemuk, tetapi mereka tulus mencintai Anda).

8. Lelaki sangat tergila-gila ketika melihat senyuman Anda. (Untuk itu jangan memelihara muka yang masam di wajah Anda, tersenyum dan buatlah dia semakin terpesona).

9. Lelaki akan melakukan apa saja untuk menarik perhatian Anda. (Termasuk menceritakan kisahnya kepada bekas kekasihnya, walau terkadang hal ini tidak perlu diceritakannya pada Anda).

10. Lelaki tidak suka jika Anda bercerita tentang bekas kekasih anda. (Walau kadang-kadang dia suka cerita tentang bekas kekasihnya kepada Anda, tapi dia sangat cemburu jika dia mendengar kisah bekas kekasih Anda).

11. Jika lelaki ingin bertemu dengan orang tua Anda, jangan ragu dan malu. Dia serius dengan Anda!.

12. Lelaki ingin selalu berbagi semua hal dengan Anda, namun terkadang dia tidak boleh mengungkapkan semua hal dengan baik. (Untuk itu, jangan paksa dirinya bercerita jika memang dia belum siap untuk bercerita kepada anda).

13. Sesekali, lelaki menangis. (Semua bayi, lelaki mahupun wanita menangis, dan lelaki dewasa juga memiliki rasa sedih, ketika mereka kecewa dan sedih, mereka pun boleh menangis seperti Anda. Berikan pelukan dan sokongan padanya,kerana Anda ada untuknya).

14. Jangan berusaha membuat lelaki marah,kerana mereka adalah makhluk tuhan yang mudah marah.

15. lelaki adalah makhluk simple, mereka bukan tipikal yang selalu berharap dan berandai-andai.

16. Lelaki akan mencuba mendapatkan hati wanita yang memutuskannya, sebelum akhirnya mereka berusaha melupakannya. (Inilah yang membuat mereka gagal menelepon Anda setelah berpisah, dan kemudian akhirnya menyerah kerana Anda memberikan respon yang negatif).

17. Saat Anda membuat seorang lelaki jatuh cinta, selamanya dia tidak akan pernah boleh melupakannya. (Untuk itu boleh dikatakan lelaki lebih lemah dan susah melupakan dibanding wanita).

18. Jangan pernah berkata padanya, “Mmhh.......lupakan jelah” kerana hal ini akan membuat dia bertanya-tanya dan bahkan curiga pada Anda. (Seperti halnya wanita, mereka juga makhluk yang sensitif dan mempunyai rasa ingin tahu).

19. Lelaki tidak akan pernah boleh tidur, jika dengan perlahan Anda mengusap belakangnya. Dan membelai lembut kepalanya. (Percayalah, jika Anda melakukan ini pada kekasih Anda, maka ia akan terus menerus merindukan Anda).

20. Lelaki selalu memiliki cara untuk memuji Anda (baca: merayu Anda).

21. Jika lelaki ragu-ragu dan terlihat berpikir keras ketika Anda menyatakan pendapat atau meminta mereka melakukan sesuatu, artinya mereka tidak mahu melakukannya. (Kebanyakan lelaki akan berbohong dan melakukan hal yang tidak ingin ia lakukan untuk wanita yang ia cintai. Tapi percayalah, mereka sangat menderita dan merasa terkongkong).

22. Jika Anda berkata tidak, yang ada di dalam pikiran lelaki adalah “Akan aku cuba lagi” (Masih ingat kan saat dia meminta Anda menjadi kekasihnya?).

23. Anda tidak akan pernah boleh membuat lelaki memahami dalam sekali bual saja. Mereka makhluk yang cerdas, tetapi terkadang susah bagi mereka untuk memahami Anda. (Begitulah lelaki menyebut wanita sebagai makhluk yang susah dipahami).

24. Lelaki benci gay! (Bukan bermaksud diskriminasi atau jahat, tetapi terkadang mereka tidak habis berfikir, mengapa seseorang boleh menyukai sesama jenisnya. Dan terkadang mereka malah takut dan cenderung putus kawan dengan mereka yang berhubungan dengan sesama jenis).

25. Lelaki sangat menyayangi ibunya.

26. Lelaki akan menyimpan sebagian wangnya hanya untuk membeli hadiah kecil untuk Anda.

27. Lelaki sering berfikir tentang wanita yang mungkin menyukai mereka,(tetapi bukan berarti mereka menyukai wanita itu).

28. Anda tidak akan pernah boleh memahami lelaki, kecuali Anda menyediakan waktu untuk mendengar keluh kesah mereka dan bukan melulu bercerita tentang diri Anda.

29. Jika seorang lelaki dengan sungguh-sungguh mengatakan, Anda adalah satu-satunya orang yang dicintainya, percayalah, perkataannya tulus dari dalam hati.

30. Bukan lelaki saja yang gemar bergosip,ketika bersama kawan lelakinya, mereka juga selalu bergosip.

31. Wanita, adalah kelemahan setiap lelaki. (Mereka tidak akan tahan melihat air mata jatuh dari mata Anda. Mereka juga tidak suka melihat Anda bersedih).

32. Tak seperti wanita, lelaki lebih jujur dan terbuka tentang diri mereka. Mereka lebih menerima kekurangan apa adanya.

33. Boleh saja membuat lelaki penasaran pada Anda, tetapi jika digantung terlalu lama, mereka juga boleh bosan dan jenuh.

34. Percaya atau tidak, lelaki adalah juri yang adil dan baik.

35. Walau kadang-kadang mereka kelihatan selekeh, tetapi pada dasarnya lelaki suka kebersihan,bau wangi, dan keindahan.

36. Lelaki lebih suka pada wanita yang menghargai dirinya apa adanya.

37. Lelaki mencintai seorang wanita yang boleh menjadi sahabat, sekaligus kekasih baginya.

38. Jika ada seorang lelaki yang menceritakan masalahnya, Anda cukup mendengarkannya. Jangan beri nasihat atau menyalahkan dirinya.

39. Jika ada seorang lelaki menyukai Anda, lihat lebih jauh ke dalam matanya. (Mata adalah jendela hati, dan ia tak pernah menipu).

40. Lelaki selalu memiliki cara untuk menghindarkan Anda dari lelaki lain. (Salah satunya dengan menolak diajak jalan-jalan ke shopping mall).

41. Lelaki lebih menyukai wanita yang cerdas,dibanding wanita yang hanya tahu tentang make up dan mini skirt.

42. Lelaki adalah makhluk yang sok pandai, mereka malu bertanya kepada wanita apa yang diinginkan.Hasilnya,kebanyakan tekaan mereka seringkali meleset.

43. Ketika lelaki menginginkan sesuatu, mereka akan membayangkannya. Tetapi mereka tidak mahu terlibat terlalu jauh. Mereka lebih cenderung memendam dalam-dalam keinginan mereka jika tahu keinginan itu susah diwujudkan.

44. Lelaki adalah makhluk yang payah dalam soal rahasia. Mereka hampir tidak boleh menyimpan rahasia dengan baik.

45. Terkadang, lelaki terlalu banyak berpikiran negatif berbanding positif.

46. Fantasi lelaki tentang wanita adalah satu-satunya fantasi yang tidak mungkin dibatasi. (Sekalipun mereka telah memiliki pasangan dan keluarga).

47. Tinggi badan mungkin bukan masalah yang terlalu penting bagi lelaki, tetapi mereka cukup peduli pada berat badan (wanita khususnya, termasuk Anda).

48. Jika lelaki mulai serius dengan hubungannya, maka mereka akan menjadi makhluk yang super aktif. (Inilah mengapa dia selalu berusaha menjemput dan menghantar Anda, serta selalu memeriksa inbox message di dalam handphone Anda)

49. Jika Anda tahu bagaimana menaklukkan lelaki Anda, mereka tidak akan pernah boleh jauh dari Anda.

50. Bagi lelaki, melupakan seseorang memerlukan waktu yang lebih lama dari seumur hidup.

Friday, June 17, 2011

al-kisah....

alhamdulillah...aq bsyukur pd Allah sgt2 kerana telah memberi kesempatan buat aq dan dia untuk bersama slama 3 bln...wlupn br permulaan, tp smuanya berjalan dengan lancar...aq hrap hubungan ney kekal sampai bila2..insyaallah aq akan cuba sdaya upaya untuk bersabar dalam menghadapi smua ney...(=
sy sayang awk sgt2! x de sape yg boleh ganti awk di hati sy...thanks a lot sayangku!

Sunday, June 12, 2011

apakah salahku??

setiap kali berjumpa mst gembira tp stiap kali bjauhan mst bersedih! knp? aq cbe sedaya upaya utk mnghiburkan hati ney tp aq x mampu! knp dia sggup luka kn hati aq!? aq sdar yg aq ney terlalu mnja! mngada2! tp dia kne fham..mmang sifat aq ney dr kcik...dia nk a brubh ikut cra dia yg selfish n ego tu! mmang x la..aq cbe bertahan slagi aq mampu..wlupn ia amt mnyakitkan hati ini! ya Tuhan, knp berat sgt ujian dan cubaan yg hrus ku lalui? ape salahku pd dia? aq sdar stiap kli bgduh punca nye dr aq..aq bkn nk skit kn hati dia! tp aq nk dia sdar aq ney spe! ape gne aq jd kekasih sdangkn dri ni dipinggir kan!?? smua org ada tnggungjwb lain jgk...tp knp org lain blh manage elok2 n dia x? aq rse give up sgt2! knp aq syg kt dia ha?? sdangkan aq bnyk sgt trase hati dgn dia! hati aq rse di tikam2! argggghhhhhhhhhh.............................!!!

hari ney hmpir dua mggu aq btuk2 n x brape shat..mmang dia ada take care psl aq..tp x ckup! aq trase sgt dgn sikap n prangai dia! td aq mtk bnda yg senang je dia bt utk aq..tp dia xblh tunaikn! aq nk sgt dia bt ss n cl aq lme2...tp dia xnk! alasan dia pnat bjalan sharian dgn kwn2 dia n bsok nk bkak kdai..! ape dia x pkir ke prasaan aq bla dia ckp mcm tu!!?? aq tggu dia dgn hrapan dia g topup n cl aq..tp smuanya hncur bkecai!! dgn keadaan aq yg tgh skit ney, skit pn dia xde trase hati bla dia bt aq mcm tuh! dia ingt aq ney ape? binatang agk nye!! hari ney dia blh bseronok dgn kwn dia...tgk wyang n mkn2...tp aq? mcm org bdoh yg mnantikn khdiran dia!! bla aq mtk dia cl aq, ckit pn dia xnk.! aq rse kcewa sgt!! bla bca msg dia, trus air mata aq mngalir laju! aq jd sebak! aq sedar skang..aq ney bkn bmakna utk dia...aq xblh bg ape2 pn kt dia..kwn2 dia yg blh bg smua tu...so, aq rse nk undur diri dri smua ney...ckuplah! aq xnk bsedih lg...aq da ckup rse tseksa! biarla dia dgn cra dia...

mulai saat ney, aq xkn cri dia lg..biarla dia dtg cri aq...aq akn cbe mngelak dri jmpe dia! aq xnk prasaan rindu aq kt dia dtg lg! aq tau...aq yg akn kcewa nnt...mngkn dia xde rse pape...tp aq? aq akn lbh bnyk trase hati! maafkan sy.....da ckup berat utk sy tnggung smua ney! andai Tuhan lbh syg kn sy, awk jge dri baik2 ye..sy sntiasa doakn kbhgiaan awk n awk akn dpt pmpuan yg jauh lbh baik dr sy....ILYSDM SYG! salam..

Monday, June 6, 2011

hari-hari yang menggembirakan...!!!

menjalani kehidupan di uitm semula amt mnyeronokkan! bkn sje dpt kwn2 n housemate bru..tp dpt life yg br dgn yg tersayang...hehehe...seronok sgt2!! bila blik sini,hbungan kami mkin rpat...perasaan syg kami mkin kuat...thanks coz make me happy everyday...!!lalalalalala....

hmpir setiap hari kami bjumpa..seronok sgt2..tgk muka dia bt aq rse bhagia...hehehe..yg paling best dpt ajk dia tgk wayang! maklum la dia bkn ske tgk wayang..nk berpaksa br nk g...pas tu aq ingt blh la tgk crite yg aq nk tgk...hurmmm...kne gak tgk crite yg dia nk...x-men: first class..nsib baik la best crite tu....tp xpela..jnji dpt tgk sme2 n aq bsyukur sgt dia nk g..klu x, mmang aq g sorang2 la...hahahaha..pdan muka aq....tp sronok la....dr hari jumaat smpi ahd kteorg kluar je...mula2 x nk kluar hri ahd tu tp sbb dia nk bwk aq g mkn, so kluarla...aq xksah pn...hehehe...bg aq yg penting dpt tgk muka dia pn ckup la...hihihihihi...comey jer.....=D

at last!! hopes hbungan kami bthan smpi bila2...syg awk sgt2 tau! thanks coz bt hari2 sy bermakna bersama awk.....muah!!


couple seat lg!! ahahaha..sengal jer!

Thursday, May 26, 2011

AsSaLaMmUaLaiKum......

Hari ney sy rasa bosan yang teramat sangat! so sy nak share sesuatu dengan kamu semua...sy lupa dari mana sy dapat artikel tapi ianya memang patut diketahui semua...especially kaum lelaki....SELAMAT MEMBACA! hehe...


PEREMPUAN MMG BEGINI ;))

Andai lelaki tahu..Apabila seorang perempuan jatuh cinta, lelaki itu tidak semestinya punya segalanya tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.
                
Andai lelaki tahu..Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata, itu bukan bermakna dia lemah, tetapi dia sedang mencari kekuatan untuk terus tabah menyintai lelaki itu.

Andai lelaki tahu..Apabila seorang perempuan marah, memang dia tidak mampu mengawal perasaannya tapi percayalah, itulah maknanya dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu. Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh. Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang, semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan bercakap banyak, dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas, tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah, itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya, tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik, bukan untuk dirinya, tetapi untuk masa depan anda.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda, bukan bermakna dia tidak sayang..tetapi dia terlalu sayangkan anda dan masih mengangap anda anak kecil yang masih memerlukan sepenuh perhatian. Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya, anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi. Naluri keibuannya sangat kuat. Dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan merajuk, jangan kata dia mengada-ngada. Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit atau hadiah sedozen, tetapi cukup dengan perhatian yang boleh buat perempuan rasa dihargai.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’, itu tidak bermaksud dia tidak menyintai tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya, bukan hanya hadir dari kata-kata tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu, dia benar-benar maksudkannya. Apabila berjauhan, bayanganmu akan sentiasa bermain di mata.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu, jangan percaya kata-katanya kerana dia hanya mahu menguji kamu. Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya. Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya. Selagi dia dengan kamu, percayalah, walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan menjadi degil, dia bukan bermaksud untuk menjadi degil tapi dia mahu melihat sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya. Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut. Andai kena caranya, jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan berkata, “tolong tinggalkan saya!”, dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya. Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja. Apabila dia kembali tenang, percayalah dia akan mencari anda semula. Itu tandanya dia benar-benar menyintai anda. Perempuan sukar untuk mengawal perasaan. Dia terlalu emosional. Tapi dialah yang paling menyayangi anda dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.

Andai lelaki tahu..Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu dengan perbezaan yang tersendiri. Tetapi sekiranya mereka saling memahami, mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan . Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali. Di sebalik air matanya, tersimpan seribu satu kekuatan yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya. Biarpun zahirnya perempuan itu tampak lemah tapi dia punya kekuatan tersendiri yang bisa menggoncang dunia dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya. Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyongkong anda dan membuatkan hidup anda lebih sempurna. Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu yang terbaik untuk anak2 anda.

:: "kesedihan dalam kegembiraan" ::

hari ney hari terakhir sy berada di rumah....sedihnye....sebulan di rumah trase mcm sminggu jer..xpuas rsenye!
sy nk spend time lbih lme dgn fmily n ank buah sy yg senget tuh, iesya n qayum...tp xblh.! sy kne blik uitm...i'll be missing my home life....huhu...biar pn kdang2 sy pnat mngemas, membsuh n memasak tp sy xksah pn..sy happy bt smua tu...sbb sy mmang jenis yg mcm tu....ske bt keje..hahaha...(poyo jer sy ney kn..papejela!)


walaupn bsok nk blik,sy still blm pack brang..n brang kperluan lain pn x bli lg...perasaan berbelah bagi jer...huhu..tp sy ttap nk blik sne gak..sbb sy tgh merindui sesorang sgt2..dia pn sme! dan dia sntiasa mnunggu kpulangan sy kt sne..hehehehe..x sabarnye nk jmpe dia...=D thanks sbb menunggu sy disini!! dan sy x blik sne sorang diri...my bestiest akn tman sy utk 1 mlm..hehehe...tkut lorh...wlupn dia nk g jmpe someone, sy x kesahla...jnji ada yg tman...so xde la tkut sgt...hihihi..thanks Hani...i'll be waiting for u dear...n to my sis iffi athirah, kamu jadi balik x??sy tggu kamu jugak tau....miss u dear...((: x sabar nak jadi jiran kamu nanti..haha..hope we can stay in peaceful life ya without any interference from bitch!! hahaha...


last, pas ney jarang la dpt update blog lg....malas nak g cc laaaa...klu ada msa it will be updated kayh?hehe..
maklum la...come back to student life...by the way, hopefully i will finish up my study n get the better job soon..n i'll try my best to give a good one to my parents,my family n also my beloved...!! love u all...mmmmmmmmmmmuuuuuuuuuaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhh!!!!!

Friday, May 20, 2011

:: Puisi Cinta Untuk Kamu ::

Diujung minggu,
Di mana semua yang bersinar terasa pudar
Semua yang berkilau seketika redup
Semua yang hidup seakan pergi

Itulah saat dimana
Aku termenung sendiri, aku menanti
Petang baru menjelang
Mega hitam menutup mentari

Tiba-tiba malam menyusul
Aku sendiri
Memikirkan dia yang sempurna
Memikirkan dia yang menjadi cahaya

Aku menanti fajar tak kunjung tiba
Gelap disini. Sunyi
Tapi tak segelap dan sesunyi rasa dihati
Saat dimana mata tak lagi melihat senyumnya
Saat dimana tubuh tak rasa sentuhannya
Biar sehari, itu sudah cukup menyiksa

Karena
Hanya dimatanya saja sudah kulihat dunia
Dalam suaranya sudah kudengar nyanyian surga
Dan diwajahnya kulihat wajah bidadari cinta
Dan, itu belum cukup menggambarkan dirinya
Atau mungkin memang dia tak bisa diungkap dengan kata
Karena dia adalah cinta, dia hanya bisa dirasakan

Dalam setiap sentuhannya,
Ada sayang, cinta, juga ketulusan
Yang hanya bisa diberikan olehnya
Oleh seorang kekasih

Aku mencintainya dengan semua yang tidak ada padanya
Aku mencintainya dengan semua keburukan yang ada padanya,
Karena aku mencintai dia apa adanya
Karena aku mencintainya dengan hati yang tulus..



~the end~

Tuesday, May 17, 2011

kebahgiaan tak selalu datang..........):

kdang2 aq gembira...kdang2 aq sedih...wlupn hati aq ingin gembira selalu tp aq tau aq xkn kecapi smua tu.....ianya hanya sementara...aq cube memperbaiki keadaan ini, tp aq x mampu..aq hanya boleh mngalah dgn jiwa dan prasaan aq...itulah sbb aq slalu bsedih..jiwa aq kosong..sunyi....aq rse tiada spe2 dalam hdup aq wlupn org tersayang sentiasa memperbaiki hbungan kami...cume aq sje yg x boleh nk trime...mungkin sbb dri aq ney terlalu mnja dan sensetif!! aq ske ikut kpala aq dan suke memaksa dia mngikut khendak aq...maafkn aq..!! aq sdar aq bkn sempurna...aq mnusia yg penuh dgn khilaf n dosa.....aq brjanji akn memperbaiki dri aq n brubah demi hubungan kami...sy hrap awk sentiasa bsabar dgn kerenah sy ye..dan tolong nasihatkan sy demi msa depan hbungan kte....sy sayangkan awk sgt2!! sy x nk khilangan awk!!! terima kasih sbb sudi terima sy wlupn sy bnyk mnyakiti dan mnyusahkan awk.....happy anniversary syg!! i love u so much!!



:: thanks for everything... ::

~the end~

Sunday, May 15, 2011

' Unbreak my heart ♥ - Toni Braxton *Lyrics*



thanks sgt2 sbb hmpir setiap hri awk mngecewakn sy...stiap jam awk lukai hati dan prasaan sy...stiap minit awk bt sy menangis dan stiap saat awk bt sy meronta2 merindui awk!! jiwa sy ksong...sy sunyi tnpa awk... knp kte x sperti mula2 kte knl? knp skrang kte smkin renggang? smpi sy jd give up sgt2 dgn awk....!! sy x tau apa yg perlu sy bt...awk sptutnye yg perlu pkir...klu sy bkemampuan sperti awk, da lme sy bt sume yg awk ckp td...tp sy x mampu! sy sorg prempuan yg lemah yg mudah awk kcewakn dan permain kn!! sy mmang x blh terima smua alasan awk pd sy...sbb sy tau awk ske bt ssuatu tnpa pkir dgn teliti wlupn awk sering mnafikan nye...smpi sggup awk mlukai hati sy..slame kte kenal,sy x pnh mtk ape2 pn dr awk...cume kli ney sy mhon utk bjumpa dgn awk..tp awk x dpt tunaikn smua tu demi bnda yg x penting yg sering awk rahsiakn dr sy....so, bt msa ney sy bserah pd Tuhan utk mnentukn sgala nye..sy redha..andai kata sy x smpat utk mndpatkn ape yg sy mahu,sy trime..mngkn itu sudah nsib sy...sy x lyak utk brada di hati awk..

~the end~

Saturday, May 14, 2011

PERCINTAAN JARAK JAUH ANTARA AKU & DIA

Ia memerlukan seseorang yang sangat dilamun cinta untuk bertahan dengan dalam hubungan jarak jauh. Anda perlu jujur dengan perasaan anda bila saja anda berhubungan dengan pasangan anda. Tidak ada gunanya untuk menjaga perhubungan tersebut jika anda tidak lagi merasa sebarang perhubungan dengan pasangan anda. Sememangnya sukar untuk berada dalam hubungan jenis ini. Jadi, jika anda berasa ingin putus asa, nyatakan sahaja. Bersikap jujur antara satu sama lain. Tetapi jika anda benar-benar mencintai atau menyayangi pasangan anda, cukup untuk kekal bersama dia walaupun jarak perpisahan yang besar, anda harus bersedia untuk melakukan pengorbanan. Fahami bahawa si dia tidak akan selalu berada bersama anda apabila anda memerlukan seseorang untuk bersedih. Jangan mengalah kepada godaan yang semesti ada banyak. Tetapkan beberapa peraturan. Pastikan untuk berhubung antara satu sama lain sekerap yang mungkin. Dan apabila anda bersama, gunakan masa yang ada sebaik mungkin. Hayati masa yang diluangkan bersama. Wujudkan saat istimewa yang menjadi kenangan indah apabila anda berjauhan semula. Kebaikan menjalin hubungan jarak jauh pada zaman sekarang adalah kita kita mempunyai internet dan telifon bimbit dimana ianya adalah tidak pernah mustahil untuk menunjukkan sedikit kasih sayang apabila anda rasa ianya perlu. Anda perlu mampu merancang untuk masa depan bersama. Jika anda tidak lagi berjumpa dengan pasangan anda pada masa hadapan, anda patut hentikan sahaja kerana ianya tidak berbaloi untuk pengorbanan anda.

TIPS HUBUNGAN JARAK JAUH
Ramai yang bertanyakan pada kami tips bagaimana untuk survive dalam percintaan jarak jauh. Bermacam-macam perasaan yang merunsingkan, menyedihkan dan memeningkan bila kita berada dalam situasi cinta jarak jauh ini. Pelbagai dugaan dan cabaran yang perlu kita hadapi.
Sudah banyak cerita yang kita dengar mengenai perkara ini. Ada yang dapat survive dan ada yang kecundang. Menangis dan sedih yang amat sangat apabila si dia berubah hati disebabkan rasa kesunyian. Namun begitu, di sini, Saya ingin berkongsi dengan anda semua mengenai bagaimana untuk survive dalam percintaan jarak jauh.

Percaya pada pasangan

Apabila kita berjauhan dengan pasangan, kita hendaklah percaya dengan si dia. Percayalah pada si dia yang dia akan setia dan masih menyayangi kita walaupun kita berada jauh dari dia. 

Setia walaupun jauh

Memang pelbagai dugaan yang kita hadapi apabila kita berjauhan. Ketika kita berjauhan, kita akan terasa sunyi. Orang yang selalu kita jumpa, tiba-tiba kini jauh dari mata. Dan apabila berjauhan, hati menjadi sunyi. Dan pada masa inilah kawan-kawan menjadi penyeri. Namun begitu, walaupun kita masih mempunyai kawan, kawan hanyalah kawan. Ceria bersama kawan tidak sama dengan ceria apabila kita bersama dengan pasangan kita. Di sini, ada yang kecundang. Ada yang bercouple dengan kawan disebabkan terasa sunyi. Fikirkanlah, apa perasaan pasangan kita bila dapat tahu yang kita tidak setia? Dan letakkanlah diri kita di tempat dia. Adakah kita akan gembira dan suka jika kita dibuat demikian?  

Berjumpalah walaupun seketika    

Jangan jadikan jauh itu sebagai alasan. Cinta perlukan komitmen. Cinta juga adalah tanggungjawab. Walaupun jauh, cuba cari masa untuk berjumpa dengan si dia. Andai kata si jejaka duduk jauh di utara semenangjung dan si gadis duduk di hujung selatan semenanjung, cuba cari masa yang sesuai untuk berjumpa. Paling tidak pun bila ada cuti panjang. Janganlah tidak berjumpa langsung. Sudah pasti rindu di hati akan semakin memberontak bila kita berjauhan. Jadi, apabila ada masa kelapangan itu, rancanglah untuk berjumpa. Sudah pasti ini akan mengeratkan lagi hubungan dan dapat mengurangkan rasa rindu itu.  

Tanyalah khabar  

Setiap malam sebelum tidur itu kalau boleh cuba hubungi si dia tanyakan khabar. Buat secara selang seli. Hari ini anda yang call dia. Esok dia pula. Dengan ini baru la sama-sama merasa susah dan senang. Jangan mengharapkan si dia sahaja yang akan call anda. Sudah pasti dia akan berasa sukar untuk menghubungi anda jikalau dia sahaja yang perlu call anda. Memang cinta perlukan komitmen tetapi ia akan menjadi sukar bila sebelah pihak sahaja yang memberikan komitmen. Jadi sama-samalah membantu dalam membina percintaan ini 

Sambut hari ulang tahun bersama  

Sekiranya tidak sibuk, cuba sambut birthday atau ulang tahun per-couple-an bersama-sama. Sekiranya birthday itu jatuh pada hari bekerja, sambutlah bersama-sama pada hujung minggu tersebut. Luangkan masa bersama untuk seketika sudah pasti dapat mengembirakan antara satu sama lain. Walaupun perjumpaan itu hanya sementara, tetapi kenangan ketika berjumpa bersama-sama sambil menyambut birthday sudah pasti akan terpahat kukuh di hati. Mungkin anda akan tersenyum sendirian apabila mengenangkan kembali kenangan manis sebegitu.

Jangan jadikan jarak sebagai pemusnah  

Cinta jarak jauh memang sukar. Memang meronta-ronta hati bilamana rindu itu datang. Apabila keseorangan, sudah pasti kita akan terasa sangat kerinduan itu. Tetapi ingatlah, jangan jadikan jarak yang jauh itu sebagai pemusnah cinta anda. Jadikan ia sebagai satu cabaran yang akan memberikan anda lebih bersemangat untuk meneruskan cinta itu.

Akhir kata, walauapapun rintangan yang ada, jangan jadikan ia sebagai alasan dan penghalang. Tetapi jadikan ia sebagai sesuatu yang dapat menambahkan kasih sayang kita kepada si dia. Bila jauh kita akan merasa rindu bukan? Jadi jauh itu bukan satu perkara yang tidak baik cuma ianya merupakan salah satu cara untuk memupuk rasa kasih sayang kita dan mengajar kita untuk menjadi seorang kekasih yang setia.


~the end~

Thursday, May 12, 2011

.....kebahgiaan hari ini.....

hri ney aq happy sgt2 sbb da hri ketiga aq start msak since aq blik cuti...aq bkn x nk msak awl2 hri tu...tp mls...hahahaha...blik umh je duk on9 24 jam...mn mama aq x bsing...hahaha...sorry ye ma!
tp bla aq start msak ney xde la mama nk bsing sgt...sume keje aq bt..just x lipat bju...tu la bnda yg pling aq xde mood nk bt!! huh! leceh....wlu pnat shrian di umh,aq ttap happy gak..sbb ada disamping kluarga tcinta!hehee...love my family!!!


mlm ney plak aq dpt kkak angkt br!! yeaaaa.....sukenye...maklum la...aq ada kkak sorg je...tringin nk ada kkak rmai2...tmbh bilangan ahli kluarga lg...hehe...br happening!! syg kt kkak sgt2...even kte br knl, snang je kte nk get along kn...nk share crite...sme2 suka n duka....tp yg pnting kte sntiasa chill..!!!hehehe...akk tamo sedih2 k...adk akn sntiasa bt akk tergelak n trus tersenyum...biar la org nk bt ape kt akk..yg penting adik tau akk kuat!! kkak sorg yg tabah......papehal kkak ttap di hati ku...! i'm always be ur side...
LOVE U KAKAK!!!! mmmuuuaaaaahhhhh!!(:



ney la kkak ku tersayang..maaf amk gnmbr w/out permission..hehe..
u look so gorgeous!! i likeeee....(:

-Siti Afizah Shamsuddin-

~the end~

:: Adakah cinta memerlukan sebab?? ::

Dalam  satu kisah percintaan yang menarik. Sepasang suami isteri berjalan di tepi sebuah tasik yang indah. Kemudian mereka  berhenti di sebuah bangku yang disediakan di tepi tasik.  Kemudian si isteri bertanya kepada si suami. Ini dialog  antara mereka

Isteri : Mengapa abang menyukai saya? Mengapa  abang cintakan saya?

 Suami : Abang tidak boleh  menerangkan sebabnya, namun begitu abang memang menyayangi dan mencintai  Sayang!

 Isteri : Abang tak boleh terangkan sebabnya?  Bagaimana abang boleh katakan abang sayang dan cintakan saya sedangkan abang tidak  boleh menerangkannya.

Suami : Betul! Abang tak tahu  sebabnya tetapi abang boleh buktikan bahawa abang memang cintakan  Sayang!

 Isteri : Tak boleh beri bukti! Tidak! Saya  hendak abang terangkan
kepada saya sebabnya. Kawan-kawan saya yang lain yang mempunyai suami dan teman lelaki, semuanya tahu  menerangkan mengapa mereka mencintai. Dalam bentuk puisi dan syair lagi. Namun begitu abang  tidak boleh terangkan sebabnya..

  
Si suami menarik nafas  panjang dan dia berkata:
 “Baiklah! Abang mencintai Sayang  sebab sayang cantik, mempunyai suara yang merdu, penyayang  dan mengingati abang selalu. Abang juga sukakan senyuman manis dan setiap tapak Sayang melangkah, di situlah cinta Abang  bersama
Sayang!”

Si isteri tersenyum dan berpuas hati  dengan penerangan suaminya tadi. Namun begitu selang  beberapa hari si isteri mengalami kemalangan dan koma.
Si suami amat bersedih dan menulis sepucuk suratkepada isterinya yang disayangi. Surat itu  diletakkan di sebelah katil isterinya di hospital. 


Surat tersebut berbunyi  begini :
 “Sayang! Jika disebabkan suara aku mencintai mu… sekarang bolehkah engkau bersuara? Tidak! Oleh itu  aku tidak boleh mencintai mu. Jika disebabkan kasih sayang dan ingatan aku mencintai mu…sekarang bolehkah engkau menunjukkannya? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh  mencintai mu. Jika disebabkan senyuman aku mencintai mu…  sekarang bolehkah engkau tersenyum? Tidak! Oleh itu aku  tidak boleh mencintai mu. Jika disebabkan setiap langkah aku mencintai mu…. sekarang bolehkah engkau melangkah?  Tidak!  Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu. Jika cinta memerlukan
sebabnya, seperti sekarang. Aku tidak mempunyai  sebab mencintai mu lagi. Adakah cinta memerlukan sebab?  Tidak! Aku masih mencintai mu dulu,
kini, selamanya dan  cinta tidak perlu ada sebab.

Kadangkala perkara tercantik dan terbaik di dunia tidak boleh dilihat,  dipegang. Namun begitu…ia  boleh dirasai dalam  hati…

~the end!~

Wednesday, May 11, 2011

@..........di suatu senja..........@

hari ney aq nk kongsi 1 cerita yg aq rse sgt klakar...(bg aq la...korg yg bca x tau la....hahaha)....actually ptg td aq g la tman mmber aq sorg ney g tny keje ksong kt psaraya berhampiran...pny excited la dia kn nk keje...hehehe...hopefully she get the job...after slelsai isi borang sume kteorg chow la blik...suddenly enjin kete dia mati kt simpang..!!time tu msing2 mmang gelabah la...yela kete tu da la kne swap card bfore nk start enjin...bla swap2 x dpt...then mmber aq lepaskn break n kete tu mngundur ke blakang...dia pn amik la lap ke tepi...drpd cuak td aq trus tergelak2......hahahahaha...blh jgk dia bt mcm tu....nsib baik xde kete kt blkang msa tu...klu x mmang da kne hon la...hahaha..at last dpt jgk swap n praise to Allah enjin kete x mati lg lps tu.....haha....n kteorg pn blik dgn selamat.....to my friend, pas ney suh ayah ko buang je tmpt nk swap2 tu...nnt klu enjin kete mati lg, snang ckit nk start...hehehe...its so sweet dear..!!(:



beb! thanks bt aq tergelak td..hahaha...


by the way mlm tu aq kluar blik dgn mmber aq yg sorg ney...bf dia dtg..so kami bt la misi undercover kepada mak msing2...hahaha...maklum la..ank dara kn ssah ckit nk kluar umh...eventhough dpt kluar pn kteorg xde la amk ksempatan..blik la jgk awl...hehehe...tp x sronoknye kwn aq yg sorg lg tu xde la...so x ckup korum...huhu...ermmm xpe la..by next tyme blh lepak sme2 lg...(: yg penting aq happy la dpt kluar hri ney...xde la aq bosan asyk duk melepak je kt umh...to husniyah n bf dia...thanks ek..hehe..thanks jgk sbb blanje aq mnum air epal + asam boi td...bestttttt......(mmangla kn sbb org blanje...hahaha...) happy nyerrrr hari ney...smpi kt org tersayang pn aq da x ksah sgt.......thanks to both of u!!!!




diorg ney la yg bwk aq kluar td..hehe..thanks!!
- farid & husniyah -



to kwn aq yg sorg ney,sorry ye kne tggal lg...hehehe...
-zaimah-

:: LoVe U aLL ::

~THE END~


Tuesday, May 10, 2011

:: >sepetang di melaka bersama mereka< ::

al-kisah 3 bdk perempuan yg bersahabat sejak kecil lg..nk di jadikan cerita pada 1 hari kteorg hang out kt melaka,,,nasib baik la yg kwn aq sorg ney sggup dtg dgn bf dia..klu x,smpi kiamat pn kteorg x dpt together2 kt luar...hahaha...tp by that time mmang best la...jalan2 n gossips!(tu yg pentingla bila berjumpa...hahahaha..) tp bf mmbe aq yg ikut tu kne tggal kn dia kt McD la...al maklumla org buzy dgn bisness...bisness dia ney pelik ckit...dia just perlukan tempat charge laptop je...klu x mmang x jln la...hahahaha...jd McD la tempat yg sesuai utk dia...btl kn Zaimah??hahahaha...jgn mare haaa...aq gurau jer....pas tu sbb nk bjln sgt, msing2 sggup ponteng klas lagi...hahaha..nsib baik that time xde assignment nk kne submit...so bedal je la kluar...kn husniyah??hahahaha...kteorg btiga ney klu da bjumpa mmang giler...sume tmpat kteorg nk g...tp yg sempat mlwat DP,MP n Jusco je la...hahaha...its so fun!! thanks to u guys!!!


~its me, zaimah n husniyah~



pewwiittttttt....!!! hahaha..



awesome!!!



dlm toilet pn jadi......hehehehe..(:



crazy people like them...!!!!



waiting for sumeone???=D

i will keep all this things in my memory...hope both of u also...n our relationship will be till the end of our life k...nnt ada msa kte hang out lg...klu x slap,dlm prancangan nk g Ice Room kn Husniyah??hahahaha...kte buat triple date....hahahahahha....(mngarut!) nnt kte decide blik k..to Zaimah,blik la pilah haaa....asyk duk srembn je..n thanks to u n ur bf coz sudi dtg Melaka n bwk kteorg hang out skali...LOVE U ALL!!!!



ney la kwn aq n bf dia...sory la aq curi gmbr korg kt fb..haha..
(zaimah & azam)

~THE END~