Thursday, May 26, 2011

AsSaLaMmUaLaiKum......

Hari ney sy rasa bosan yang teramat sangat! so sy nak share sesuatu dengan kamu semua...sy lupa dari mana sy dapat artikel tapi ianya memang patut diketahui semua...especially kaum lelaki....SELAMAT MEMBACA! hehe...


PEREMPUAN MMG BEGINI ;))

Andai lelaki tahu..Apabila seorang perempuan jatuh cinta, lelaki itu tidak semestinya punya segalanya tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.
                
Andai lelaki tahu..Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata, itu bukan bermakna dia lemah, tetapi dia sedang mencari kekuatan untuk terus tabah menyintai lelaki itu.

Andai lelaki tahu..Apabila seorang perempuan marah, memang dia tidak mampu mengawal perasaannya tapi percayalah, itulah maknanya dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu. Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh. Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang, semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan bercakap banyak, dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas, tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah, itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya, tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik, bukan untuk dirinya, tetapi untuk masa depan anda.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda, bukan bermakna dia tidak sayang..tetapi dia terlalu sayangkan anda dan masih mengangap anda anak kecil yang masih memerlukan sepenuh perhatian. Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya, anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi. Naluri keibuannya sangat kuat. Dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan merajuk, jangan kata dia mengada-ngada. Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit atau hadiah sedozen, tetapi cukup dengan perhatian yang boleh buat perempuan rasa dihargai.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’, itu tidak bermaksud dia tidak menyintai tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya, bukan hanya hadir dari kata-kata tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu, dia benar-benar maksudkannya. Apabila berjauhan, bayanganmu akan sentiasa bermain di mata.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu, jangan percaya kata-katanya kerana dia hanya mahu menguji kamu. Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya. Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya. Selagi dia dengan kamu, percayalah, walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan menjadi degil, dia bukan bermaksud untuk menjadi degil tapi dia mahu melihat sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya. Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut. Andai kena caranya, jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan berkata, “tolong tinggalkan saya!”, dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya. Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja. Apabila dia kembali tenang, percayalah dia akan mencari anda semula. Itu tandanya dia benar-benar menyintai anda. Perempuan sukar untuk mengawal perasaan. Dia terlalu emosional. Tapi dialah yang paling menyayangi anda dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.

Andai lelaki tahu..Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu dengan perbezaan yang tersendiri. Tetapi sekiranya mereka saling memahami, mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan . Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali. Di sebalik air matanya, tersimpan seribu satu kekuatan yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya. Biarpun zahirnya perempuan itu tampak lemah tapi dia punya kekuatan tersendiri yang bisa menggoncang dunia dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya. Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyongkong anda dan membuatkan hidup anda lebih sempurna. Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu yang terbaik untuk anak2 anda.

:: "kesedihan dalam kegembiraan" ::

hari ney hari terakhir sy berada di rumah....sedihnye....sebulan di rumah trase mcm sminggu jer..xpuas rsenye!
sy nk spend time lbih lme dgn fmily n ank buah sy yg senget tuh, iesya n qayum...tp xblh.! sy kne blik uitm...i'll be missing my home life....huhu...biar pn kdang2 sy pnat mngemas, membsuh n memasak tp sy xksah pn..sy happy bt smua tu...sbb sy mmang jenis yg mcm tu....ske bt keje..hahaha...(poyo jer sy ney kn..papejela!)


walaupn bsok nk blik,sy still blm pack brang..n brang kperluan lain pn x bli lg...perasaan berbelah bagi jer...huhu..tp sy ttap nk blik sne gak..sbb sy tgh merindui sesorang sgt2..dia pn sme! dan dia sntiasa mnunggu kpulangan sy kt sne..hehehehe..x sabarnye nk jmpe dia...=D thanks sbb menunggu sy disini!! dan sy x blik sne sorang diri...my bestiest akn tman sy utk 1 mlm..hehehe...tkut lorh...wlupn dia nk g jmpe someone, sy x kesahla...jnji ada yg tman...so xde la tkut sgt...hihihi..thanks Hani...i'll be waiting for u dear...n to my sis iffi athirah, kamu jadi balik x??sy tggu kamu jugak tau....miss u dear...((: x sabar nak jadi jiran kamu nanti..haha..hope we can stay in peaceful life ya without any interference from bitch!! hahaha...


last, pas ney jarang la dpt update blog lg....malas nak g cc laaaa...klu ada msa it will be updated kayh?hehe..
maklum la...come back to student life...by the way, hopefully i will finish up my study n get the better job soon..n i'll try my best to give a good one to my parents,my family n also my beloved...!! love u all...mmmmmmmmmmmuuuuuuuuuaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhh!!!!!

Friday, May 20, 2011

:: Puisi Cinta Untuk Kamu ::

Diujung minggu,
Di mana semua yang bersinar terasa pudar
Semua yang berkilau seketika redup
Semua yang hidup seakan pergi

Itulah saat dimana
Aku termenung sendiri, aku menanti
Petang baru menjelang
Mega hitam menutup mentari

Tiba-tiba malam menyusul
Aku sendiri
Memikirkan dia yang sempurna
Memikirkan dia yang menjadi cahaya

Aku menanti fajar tak kunjung tiba
Gelap disini. Sunyi
Tapi tak segelap dan sesunyi rasa dihati
Saat dimana mata tak lagi melihat senyumnya
Saat dimana tubuh tak rasa sentuhannya
Biar sehari, itu sudah cukup menyiksa

Karena
Hanya dimatanya saja sudah kulihat dunia
Dalam suaranya sudah kudengar nyanyian surga
Dan diwajahnya kulihat wajah bidadari cinta
Dan, itu belum cukup menggambarkan dirinya
Atau mungkin memang dia tak bisa diungkap dengan kata
Karena dia adalah cinta, dia hanya bisa dirasakan

Dalam setiap sentuhannya,
Ada sayang, cinta, juga ketulusan
Yang hanya bisa diberikan olehnya
Oleh seorang kekasih

Aku mencintainya dengan semua yang tidak ada padanya
Aku mencintainya dengan semua keburukan yang ada padanya,
Karena aku mencintai dia apa adanya
Karena aku mencintainya dengan hati yang tulus..



~the end~

Tuesday, May 17, 2011

kebahgiaan tak selalu datang..........):

kdang2 aq gembira...kdang2 aq sedih...wlupn hati aq ingin gembira selalu tp aq tau aq xkn kecapi smua tu.....ianya hanya sementara...aq cube memperbaiki keadaan ini, tp aq x mampu..aq hanya boleh mngalah dgn jiwa dan prasaan aq...itulah sbb aq slalu bsedih..jiwa aq kosong..sunyi....aq rse tiada spe2 dalam hdup aq wlupn org tersayang sentiasa memperbaiki hbungan kami...cume aq sje yg x boleh nk trime...mungkin sbb dri aq ney terlalu mnja dan sensetif!! aq ske ikut kpala aq dan suke memaksa dia mngikut khendak aq...maafkn aq..!! aq sdar aq bkn sempurna...aq mnusia yg penuh dgn khilaf n dosa.....aq brjanji akn memperbaiki dri aq n brubah demi hubungan kami...sy hrap awk sentiasa bsabar dgn kerenah sy ye..dan tolong nasihatkan sy demi msa depan hbungan kte....sy sayangkan awk sgt2!! sy x nk khilangan awk!!! terima kasih sbb sudi terima sy wlupn sy bnyk mnyakiti dan mnyusahkan awk.....happy anniversary syg!! i love u so much!!



:: thanks for everything... ::

~the end~

Sunday, May 15, 2011

' Unbreak my heart ♥ - Toni Braxton *Lyrics*



thanks sgt2 sbb hmpir setiap hri awk mngecewakn sy...stiap jam awk lukai hati dan prasaan sy...stiap minit awk bt sy menangis dan stiap saat awk bt sy meronta2 merindui awk!! jiwa sy ksong...sy sunyi tnpa awk... knp kte x sperti mula2 kte knl? knp skrang kte smkin renggang? smpi sy jd give up sgt2 dgn awk....!! sy x tau apa yg perlu sy bt...awk sptutnye yg perlu pkir...klu sy bkemampuan sperti awk, da lme sy bt sume yg awk ckp td...tp sy x mampu! sy sorg prempuan yg lemah yg mudah awk kcewakn dan permain kn!! sy mmang x blh terima smua alasan awk pd sy...sbb sy tau awk ske bt ssuatu tnpa pkir dgn teliti wlupn awk sering mnafikan nye...smpi sggup awk mlukai hati sy..slame kte kenal,sy x pnh mtk ape2 pn dr awk...cume kli ney sy mhon utk bjumpa dgn awk..tp awk x dpt tunaikn smua tu demi bnda yg x penting yg sering awk rahsiakn dr sy....so, bt msa ney sy bserah pd Tuhan utk mnentukn sgala nye..sy redha..andai kata sy x smpat utk mndpatkn ape yg sy mahu,sy trime..mngkn itu sudah nsib sy...sy x lyak utk brada di hati awk..

~the end~

Saturday, May 14, 2011

PERCINTAAN JARAK JAUH ANTARA AKU & DIA

Ia memerlukan seseorang yang sangat dilamun cinta untuk bertahan dengan dalam hubungan jarak jauh. Anda perlu jujur dengan perasaan anda bila saja anda berhubungan dengan pasangan anda. Tidak ada gunanya untuk menjaga perhubungan tersebut jika anda tidak lagi merasa sebarang perhubungan dengan pasangan anda. Sememangnya sukar untuk berada dalam hubungan jenis ini. Jadi, jika anda berasa ingin putus asa, nyatakan sahaja. Bersikap jujur antara satu sama lain. Tetapi jika anda benar-benar mencintai atau menyayangi pasangan anda, cukup untuk kekal bersama dia walaupun jarak perpisahan yang besar, anda harus bersedia untuk melakukan pengorbanan. Fahami bahawa si dia tidak akan selalu berada bersama anda apabila anda memerlukan seseorang untuk bersedih. Jangan mengalah kepada godaan yang semesti ada banyak. Tetapkan beberapa peraturan. Pastikan untuk berhubung antara satu sama lain sekerap yang mungkin. Dan apabila anda bersama, gunakan masa yang ada sebaik mungkin. Hayati masa yang diluangkan bersama. Wujudkan saat istimewa yang menjadi kenangan indah apabila anda berjauhan semula. Kebaikan menjalin hubungan jarak jauh pada zaman sekarang adalah kita kita mempunyai internet dan telifon bimbit dimana ianya adalah tidak pernah mustahil untuk menunjukkan sedikit kasih sayang apabila anda rasa ianya perlu. Anda perlu mampu merancang untuk masa depan bersama. Jika anda tidak lagi berjumpa dengan pasangan anda pada masa hadapan, anda patut hentikan sahaja kerana ianya tidak berbaloi untuk pengorbanan anda.

TIPS HUBUNGAN JARAK JAUH
Ramai yang bertanyakan pada kami tips bagaimana untuk survive dalam percintaan jarak jauh. Bermacam-macam perasaan yang merunsingkan, menyedihkan dan memeningkan bila kita berada dalam situasi cinta jarak jauh ini. Pelbagai dugaan dan cabaran yang perlu kita hadapi.
Sudah banyak cerita yang kita dengar mengenai perkara ini. Ada yang dapat survive dan ada yang kecundang. Menangis dan sedih yang amat sangat apabila si dia berubah hati disebabkan rasa kesunyian. Namun begitu, di sini, Saya ingin berkongsi dengan anda semua mengenai bagaimana untuk survive dalam percintaan jarak jauh.

Percaya pada pasangan

Apabila kita berjauhan dengan pasangan, kita hendaklah percaya dengan si dia. Percayalah pada si dia yang dia akan setia dan masih menyayangi kita walaupun kita berada jauh dari dia. 

Setia walaupun jauh

Memang pelbagai dugaan yang kita hadapi apabila kita berjauhan. Ketika kita berjauhan, kita akan terasa sunyi. Orang yang selalu kita jumpa, tiba-tiba kini jauh dari mata. Dan apabila berjauhan, hati menjadi sunyi. Dan pada masa inilah kawan-kawan menjadi penyeri. Namun begitu, walaupun kita masih mempunyai kawan, kawan hanyalah kawan. Ceria bersama kawan tidak sama dengan ceria apabila kita bersama dengan pasangan kita. Di sini, ada yang kecundang. Ada yang bercouple dengan kawan disebabkan terasa sunyi. Fikirkanlah, apa perasaan pasangan kita bila dapat tahu yang kita tidak setia? Dan letakkanlah diri kita di tempat dia. Adakah kita akan gembira dan suka jika kita dibuat demikian?  

Berjumpalah walaupun seketika    

Jangan jadikan jauh itu sebagai alasan. Cinta perlukan komitmen. Cinta juga adalah tanggungjawab. Walaupun jauh, cuba cari masa untuk berjumpa dengan si dia. Andai kata si jejaka duduk jauh di utara semenangjung dan si gadis duduk di hujung selatan semenanjung, cuba cari masa yang sesuai untuk berjumpa. Paling tidak pun bila ada cuti panjang. Janganlah tidak berjumpa langsung. Sudah pasti rindu di hati akan semakin memberontak bila kita berjauhan. Jadi, apabila ada masa kelapangan itu, rancanglah untuk berjumpa. Sudah pasti ini akan mengeratkan lagi hubungan dan dapat mengurangkan rasa rindu itu.  

Tanyalah khabar  

Setiap malam sebelum tidur itu kalau boleh cuba hubungi si dia tanyakan khabar. Buat secara selang seli. Hari ini anda yang call dia. Esok dia pula. Dengan ini baru la sama-sama merasa susah dan senang. Jangan mengharapkan si dia sahaja yang akan call anda. Sudah pasti dia akan berasa sukar untuk menghubungi anda jikalau dia sahaja yang perlu call anda. Memang cinta perlukan komitmen tetapi ia akan menjadi sukar bila sebelah pihak sahaja yang memberikan komitmen. Jadi sama-samalah membantu dalam membina percintaan ini 

Sambut hari ulang tahun bersama  

Sekiranya tidak sibuk, cuba sambut birthday atau ulang tahun per-couple-an bersama-sama. Sekiranya birthday itu jatuh pada hari bekerja, sambutlah bersama-sama pada hujung minggu tersebut. Luangkan masa bersama untuk seketika sudah pasti dapat mengembirakan antara satu sama lain. Walaupun perjumpaan itu hanya sementara, tetapi kenangan ketika berjumpa bersama-sama sambil menyambut birthday sudah pasti akan terpahat kukuh di hati. Mungkin anda akan tersenyum sendirian apabila mengenangkan kembali kenangan manis sebegitu.

Jangan jadikan jarak sebagai pemusnah  

Cinta jarak jauh memang sukar. Memang meronta-ronta hati bilamana rindu itu datang. Apabila keseorangan, sudah pasti kita akan terasa sangat kerinduan itu. Tetapi ingatlah, jangan jadikan jarak yang jauh itu sebagai pemusnah cinta anda. Jadikan ia sebagai satu cabaran yang akan memberikan anda lebih bersemangat untuk meneruskan cinta itu.

Akhir kata, walauapapun rintangan yang ada, jangan jadikan ia sebagai alasan dan penghalang. Tetapi jadikan ia sebagai sesuatu yang dapat menambahkan kasih sayang kita kepada si dia. Bila jauh kita akan merasa rindu bukan? Jadi jauh itu bukan satu perkara yang tidak baik cuma ianya merupakan salah satu cara untuk memupuk rasa kasih sayang kita dan mengajar kita untuk menjadi seorang kekasih yang setia.


~the end~

Thursday, May 12, 2011

.....kebahgiaan hari ini.....

hri ney aq happy sgt2 sbb da hri ketiga aq start msak since aq blik cuti...aq bkn x nk msak awl2 hri tu...tp mls...hahahaha...blik umh je duk on9 24 jam...mn mama aq x bsing...hahaha...sorry ye ma!
tp bla aq start msak ney xde la mama nk bsing sgt...sume keje aq bt..just x lipat bju...tu la bnda yg pling aq xde mood nk bt!! huh! leceh....wlu pnat shrian di umh,aq ttap happy gak..sbb ada disamping kluarga tcinta!hehee...love my family!!!


mlm ney plak aq dpt kkak angkt br!! yeaaaa.....sukenye...maklum la...aq ada kkak sorg je...tringin nk ada kkak rmai2...tmbh bilangan ahli kluarga lg...hehe...br happening!! syg kt kkak sgt2...even kte br knl, snang je kte nk get along kn...nk share crite...sme2 suka n duka....tp yg pnting kte sntiasa chill..!!!hehehe...akk tamo sedih2 k...adk akn sntiasa bt akk tergelak n trus tersenyum...biar la org nk bt ape kt akk..yg penting adik tau akk kuat!! kkak sorg yg tabah......papehal kkak ttap di hati ku...! i'm always be ur side...
LOVE U KAKAK!!!! mmmuuuaaaaahhhhh!!(:



ney la kkak ku tersayang..maaf amk gnmbr w/out permission..hehe..
u look so gorgeous!! i likeeee....(:

-Siti Afizah Shamsuddin-

~the end~

:: Adakah cinta memerlukan sebab?? ::

Dalam  satu kisah percintaan yang menarik. Sepasang suami isteri berjalan di tepi sebuah tasik yang indah. Kemudian mereka  berhenti di sebuah bangku yang disediakan di tepi tasik.  Kemudian si isteri bertanya kepada si suami. Ini dialog  antara mereka

Isteri : Mengapa abang menyukai saya? Mengapa  abang cintakan saya?

 Suami : Abang tidak boleh  menerangkan sebabnya, namun begitu abang memang menyayangi dan mencintai  Sayang!

 Isteri : Abang tak boleh terangkan sebabnya?  Bagaimana abang boleh katakan abang sayang dan cintakan saya sedangkan abang tidak  boleh menerangkannya.

Suami : Betul! Abang tak tahu  sebabnya tetapi abang boleh buktikan bahawa abang memang cintakan  Sayang!

 Isteri : Tak boleh beri bukti! Tidak! Saya  hendak abang terangkan
kepada saya sebabnya. Kawan-kawan saya yang lain yang mempunyai suami dan teman lelaki, semuanya tahu  menerangkan mengapa mereka mencintai. Dalam bentuk puisi dan syair lagi. Namun begitu abang  tidak boleh terangkan sebabnya..

  
Si suami menarik nafas  panjang dan dia berkata:
 “Baiklah! Abang mencintai Sayang  sebab sayang cantik, mempunyai suara yang merdu, penyayang  dan mengingati abang selalu. Abang juga sukakan senyuman manis dan setiap tapak Sayang melangkah, di situlah cinta Abang  bersama
Sayang!”

Si isteri tersenyum dan berpuas hati  dengan penerangan suaminya tadi. Namun begitu selang  beberapa hari si isteri mengalami kemalangan dan koma.
Si suami amat bersedih dan menulis sepucuk suratkepada isterinya yang disayangi. Surat itu  diletakkan di sebelah katil isterinya di hospital. 


Surat tersebut berbunyi  begini :
 “Sayang! Jika disebabkan suara aku mencintai mu… sekarang bolehkah engkau bersuara? Tidak! Oleh itu  aku tidak boleh mencintai mu. Jika disebabkan kasih sayang dan ingatan aku mencintai mu…sekarang bolehkah engkau menunjukkannya? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh  mencintai mu. Jika disebabkan senyuman aku mencintai mu…  sekarang bolehkah engkau tersenyum? Tidak! Oleh itu aku  tidak boleh mencintai mu. Jika disebabkan setiap langkah aku mencintai mu…. sekarang bolehkah engkau melangkah?  Tidak!  Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu. Jika cinta memerlukan
sebabnya, seperti sekarang. Aku tidak mempunyai  sebab mencintai mu lagi. Adakah cinta memerlukan sebab?  Tidak! Aku masih mencintai mu dulu,
kini, selamanya dan  cinta tidak perlu ada sebab.

Kadangkala perkara tercantik dan terbaik di dunia tidak boleh dilihat,  dipegang. Namun begitu…ia  boleh dirasai dalam  hati…

~the end!~

Wednesday, May 11, 2011

@..........di suatu senja..........@

hari ney aq nk kongsi 1 cerita yg aq rse sgt klakar...(bg aq la...korg yg bca x tau la....hahaha)....actually ptg td aq g la tman mmber aq sorg ney g tny keje ksong kt psaraya berhampiran...pny excited la dia kn nk keje...hehehe...hopefully she get the job...after slelsai isi borang sume kteorg chow la blik...suddenly enjin kete dia mati kt simpang..!!time tu msing2 mmang gelabah la...yela kete tu da la kne swap card bfore nk start enjin...bla swap2 x dpt...then mmber aq lepaskn break n kete tu mngundur ke blakang...dia pn amik la lap ke tepi...drpd cuak td aq trus tergelak2......hahahahaha...blh jgk dia bt mcm tu....nsib baik xde kete kt blkang msa tu...klu x mmang da kne hon la...hahaha..at last dpt jgk swap n praise to Allah enjin kete x mati lg lps tu.....haha....n kteorg pn blik dgn selamat.....to my friend, pas ney suh ayah ko buang je tmpt nk swap2 tu...nnt klu enjin kete mati lg, snang ckit nk start...hehehe...its so sweet dear..!!(:



beb! thanks bt aq tergelak td..hahaha...


by the way mlm tu aq kluar blik dgn mmber aq yg sorg ney...bf dia dtg..so kami bt la misi undercover kepada mak msing2...hahaha...maklum la..ank dara kn ssah ckit nk kluar umh...eventhough dpt kluar pn kteorg xde la amk ksempatan..blik la jgk awl...hehehe...tp x sronoknye kwn aq yg sorg lg tu xde la...so x ckup korum...huhu...ermmm xpe la..by next tyme blh lepak sme2 lg...(: yg penting aq happy la dpt kluar hri ney...xde la aq bosan asyk duk melepak je kt umh...to husniyah n bf dia...thanks ek..hehe..thanks jgk sbb blanje aq mnum air epal + asam boi td...bestttttt......(mmangla kn sbb org blanje...hahaha...) happy nyerrrr hari ney...smpi kt org tersayang pn aq da x ksah sgt.......thanks to both of u!!!!




diorg ney la yg bwk aq kluar td..hehe..thanks!!
- farid & husniyah -



to kwn aq yg sorg ney,sorry ye kne tggal lg...hehehe...
-zaimah-

:: LoVe U aLL ::

~THE END~


Tuesday, May 10, 2011

:: >sepetang di melaka bersama mereka< ::

al-kisah 3 bdk perempuan yg bersahabat sejak kecil lg..nk di jadikan cerita pada 1 hari kteorg hang out kt melaka,,,nasib baik la yg kwn aq sorg ney sggup dtg dgn bf dia..klu x,smpi kiamat pn kteorg x dpt together2 kt luar...hahaha...tp by that time mmang best la...jalan2 n gossips!(tu yg pentingla bila berjumpa...hahahaha..) tp bf mmbe aq yg ikut tu kne tggal kn dia kt McD la...al maklumla org buzy dgn bisness...bisness dia ney pelik ckit...dia just perlukan tempat charge laptop je...klu x mmang x jln la...hahahaha...jd McD la tempat yg sesuai utk dia...btl kn Zaimah??hahahaha...jgn mare haaa...aq gurau jer....pas tu sbb nk bjln sgt, msing2 sggup ponteng klas lagi...hahaha..nsib baik that time xde assignment nk kne submit...so bedal je la kluar...kn husniyah??hahahaha...kteorg btiga ney klu da bjumpa mmang giler...sume tmpat kteorg nk g...tp yg sempat mlwat DP,MP n Jusco je la...hahaha...its so fun!! thanks to u guys!!!


~its me, zaimah n husniyah~



pewwiittttttt....!!! hahaha..



awesome!!!



dlm toilet pn jadi......hehehehe..(:



crazy people like them...!!!!



waiting for sumeone???=D

i will keep all this things in my memory...hope both of u also...n our relationship will be till the end of our life k...nnt ada msa kte hang out lg...klu x slap,dlm prancangan nk g Ice Room kn Husniyah??hahahaha...kte buat triple date....hahahahahha....(mngarut!) nnt kte decide blik k..to Zaimah,blik la pilah haaa....asyk duk srembn je..n thanks to u n ur bf coz sudi dtg Melaka n bwk kteorg hang out skali...LOVE U ALL!!!!



ney la kwn aq n bf dia...sory la aq curi gmbr korg kt fb..haha..
(zaimah & azam)

~THE END~

true friends!!

slame aq knl sume kwn2 aq...aq rse bhgia sgt wlupn ada la jgk yg worse sgt!! tp aq peduli ape...lantak dgn diorg la..tg panting aq bhgia dgn life aq...aq tau ada yg iri hati dgn aq,tp nk bt mcm mn...aq sbnr nye pn xksah org nk ckp pe psl aq...sbb aq tau la nk jge dri aq...xpyah nk sibuk2 jge dri org...ckp aq mcm2..ehhh??cermin muka tu dlu k?klu ko cntik sgt xpela jgk...muka mcm tembok..!!! pas tu ada la jgk pngikut2 nye...yg talam bermuka2 pn ada.......tu pn satu hal..nma je smbhyg 5 waktu tp hati busuk!!! ada jgk manusia mcm ney kt muka bumi Allah ney kn...tp lantak la...yg penting aq bhgia dgn kwn aq yg sorg ney....



(nur amira)

dia la teman aq time aq ssah mahupn snang..wlupn last sem ney aq br rpat dgn dia,aq bsyukur sgt2...sbb dia sgt memahami n slalu bg smngat kt aq...Thanks beb coz being my truth friend...slame aq bkwn dgn dia pn ada gak yg nk jelous..ntah pape ntah...klu dia rse bgus g la cri rmai kwn lain...xde spe pn nk heran...hahahaha...org gila je kot nk kwn dgn dia!! x pn species yg talam bmuka2 n ske jge tepi kain org!!haha..whatever la...and 1 more thing i'm realize now this three person always give me some kind of happiness when i'm feel so sad...they are a good friend to me...hopes our relationship till the end of my life.....LOVE U ALL SO MUCH!!


loves both of u
(moi n hani)



my lovely twins
(benazir begum)

for the rest..we still friend...tp klu ada spe2 nk jd musuh,sila kn la...aq ckit pn xde heran k...btl la papa aq ckp...klu kwn ney jgn tlalu baik sgt n jgn tlalu rpat sgt..kelak mkn dri kte blik...rpe2 nye btl...tu la...pd sesiapa yg x blh nk mnghargai kwn tu,baik x pyah bkwn k..klu stakat kwn time senang je xpyah la...bla ssah cri org lain..pas tu buruk2 kn org yg dia xske...but at last JILAT LUDAH SENDIRI!!!!!! sumpah pengotor...
dan xpyah la anggp dri tu baik sgt..solat penuh tp dlm hati ada BANGKAI! ehhh Tuhan tu nmpk la ape korg bt....xpe la..thats all just a bad memory that i need to forgot about it! life must go on...hope korg bhgia la dgn hdup korg!! but i can't never forgive what u all have done!! 
to my dearest friend,thanks for being such a good friend to me...love u all DIA 6B......


<...the precious moment...>


Ari Lasso & Bunga C. Lestari "Aku Dan Dirimu"

tersebutlah sebuah kehidupan.................

aq ney bkn nye tau nk bt blog..tp sngaje mngade2...hahaha...asyk tgk org lain jer ada blog..aq nk mncuba ssuatu yg aq blm pnh bt...hehehe...so ney la hasilnye...(mngarut!) ermmm...actully aq ney simple je org nye...xbnyk crite pn...aq ske bt hal aq jer...aq x pduli pn org skitar aq...sbb majority of them adalah "kak nam"...ske jge tpi kain org jer!! kain sndri x reti nk jge...thats why aq bhagia dgn hdup aq disamping family n kwn2 aq...aq ada sebuah family yg sgt bhagia...!!

my beloved papa



ney papa aq...nma dia Muslim b Amizman...papa aq ney baik org nye..slame aq bsar ney aq mtk ape je dpt..hahaha...yg paling penting topup la...hehehe..maklum la..student mcm aq kn asyk nk cl or msg kwn2 jer..(dan2 je aq..haha)..aq syg kt papa aq ney tau...aq bersyukur sgt Tuhan kurniakan papa sebaik dia..I love u papa!!


my beloved mama:


ney plak mama aq...nma dia Zaleha bt Abdullah..mama aq ney grang org nye...aq tkut ckit dgn dia..hehehe...maklumla..aq ney kt umh degil ckit..ske bt kpla aq je..hahaha..klu nk ape2 pn aq xckp kt dia..aq bgtau papa je...sbb mama ssah ckit nk approve ape aq nk..wlupn dia grang tp hati dia baik tau..hehe..mmangla dia ske berleter tp utk kbaik kn aq gak...aq ney je ske bt2 xdng..pas tu mls nk tlong dia bt keje umh...maklum la..aq ney kn bz woman..by the way, she's the best mom in the world!! thanks ma sbb mlahirkan adik di dunia ney wlupn adik slalu m'jwb ckp mama...huhu...i love u mama!!

my beloved sis


ney plak kkak aq...nma dia Musliza Hanie bt Muslim...dia la satu2 nye kkak aq...kdang2 aq slalu gak gduh dgn dia..maklum la...aq ney degil...aq ske gak mlawan n membangkang ckp dia..tp lps tu kteorg cpt baik..biasala adik bradik klu gduh pn x pegi ke mn...hehehe..kkak aq ney sporting..yg penting x lokek...ape aq nk mst dia bli kn..tp yg biasa2 je la..hehehe...nk mtk2 yg lbh2 kang,silap2mkn kasut aq..hahaha...she's the best sister in the world! i love u along!!

my beloved brother


ney plak abg aq yg no.2...nma dia Mohd Zallieq Amriel b Muslim..dia muka jer ganas tp hati lembut...hehehe..dia sgt versetile..lg2 tang rmbut dia la yg mcm Bob Marley tu...smpi mngamuk mama di buat nye..tp mama mrh mula2 je...afterthat cool blik...biasa la...ank muda..mcm2 ragam eh...abg aq ney grang ar jgk org nye..tp aq syg kt dia sbb dia mcm papa aq gak...ape aq mtk dpt..especially topup la..hehe..dia pn slalu gak bg aq duit blnje..maklumla...adik dia ney mn berduit sgt..pokai sentiasa jer...hehehe...tu yg bt aq syg kt abg aq ney...hehehehe...love u!!

my beloved brother


ney plak abg aq yg no.3..nma dia Mohd Amirul Shafieq b Muslim..dia baik org nye...dia ske tlong org...aq pn ske gak sruh dia bt tu bt ney..hahaha...nsib baik dia bt wlupn mulut bsing...ari ney dia start keje kt AUO Sunpower,Melaka..hopes kekal la pkerjaan dia..maklum la..umur mkin mningkat...keje pn ssah nk dpt...adk doakn abg success slalu ye..lps ney xdpt la a nk rider moto dia lg..huhu...by the way..love u!!

my beloved brother in law


ney  abg ipar aq..nma dia Faizul Hakim b Mukhtar...dia ney suami kkak aq..dia baik dan lemah-lembut org nye..tp bila gila dia dtg,mula lah mnganjing org...hahaha..tp xkesahla...sbb tu sume la yg blh bt org ketawa bhgia..abg ipar aq ney org nye biasa je..dia sorg pgawai polis..yg pling penting duit x lokek...haha..tu yg best tu...lg2 bla aq g umh dia...mst dia bli mknan sdap2..hahaha..(knyang perut aq...)..dia la abg ipar aq pling sporting n gempak!!

my beloved niece


ney ank buah pertama aq...nma dia Putri Fariesya Qistina bt Faizul Hakim..aq ske pggil dia icha koling..tgk la gmbr dia..mcm ank keling kn??hahaha...perggghhh...dia sorg yg bnyk mulut...ckp dia mngalah kn mama aq...hahaha..kdang2 rse nk ttup je mulut dia...tp x blh..yg pling x than kuat m'jwb..kcik2 lg da pndai..kdang geram jer aq dgn dia...!! wlupn dia mcm ney aq ttap syg kt dia..hehe..dia br 4thn tp kkak aq da hnt g skola..xksahla yg penting dia nk blaja..aq ske la dia skola..atleast dia da bnyk blajar..xksah la ttang pape pn...kdang2 dia speaking dgn aq tu yg x mnhan...tegelak aq dibuatnye..hehehe...pape pn dia la pngubat suka duka aq wlupn aq ske mrh2 dia..mak cu syg kak icha!!

my beloved nephew


ney ank buah aq yg kedua..nma dia Putra Fariesh Qayyum b Faizul Hakim..dia br dua thn tp da mcm2 kpandaian eh...da la pelat..aq pling ske kcau dia..hahaha..he's so sweet! hehe..stiap kali blik umh mst nk cri atok dia..yela atok dia ske benar lyn dia..klu aq jgn hrap la...bla nk je a lyan..bla aq nk bt bnda lain aq pass la kt mummy n daddy dia..xpn aq suh dia g lepak dlm bilik wan n atok dia...hehehe...yela cibuk je mngacau aq..kang aq nk mrh kang dia pjuk aq..time tu yg aq rse x blh blah..rse xsmpi hati jer..hehehe..dia la pembri sinar dlm family aq...mak cu syg dik qayum sgt2!!